Liten läsenkät

Jag hittade den här läsenkäten på ett internetforum och tyckte den kunde passa här också. 🙂

Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?
Författare jag gillar brukar jag samla på, så de jag har mest av i hyllorna är de som skrivit mest.
1)Agatha Christie
2)Mercedes Lackey
3)John Dickson Carr
4)Rex Stout
5)Stephen Donaldson

Köper eller lånar ni mest?
Köper.

Sparar ni alla böcker ni köper?
Ja, om den inte är urusel. Försöker rensa bort de värsta bottennappen ett par gånger om året.

Inbundet eller pocket helst?
Pocket. Inbundet ser kanske snyggare ut, men är tungt och jobbigt att handskas med. Dessutom har jag hyllplanen för tätt (för att kunna få in fler böcker) för att stora inbundna böcker ska få plats.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv? (om du nu läser om böcker )
Vet inte. Någon Agatha Christie kanske? Jag har inte alltid haft råd att köpa böcker, utan har läst om och läst om de jag haft. De senaste åren har jag kunnat köpa allt jag velat (mer än jag hinner läsa), så det har blivit mindre omläsning. Jag blir sällan helt färdig med böcker och tycker omläsningen är en del av läsupplevelsen.

Nu är det er tur!

5 svar

  1. […] Liten läsenkät Jag har sett den här enkäten hos många bokbloggare på sistone, men från början kommer den visst från Paulas bokblog. […]

  2. […] 08 juni 2010 · Kommentera Nu är det hög tid för ännu en bokenkät i bloggen. Den här har jag hittat hos Lilla O, som själv har hittat den hos Bokpaula. […]

  3. […] som besvarat enkäten Fiktiviteter Lilla O A Fraction of the Web Hyllan Paulas bokblogg Boksnoken Daniel Kjellgrens […]

  4. […] Har både en ny bok att uppdatera med och minst en Tematrio, men nu blir det uppdatering med en läsenkät istället. Känner mig lite stressad över saker och tar de andra uppdateringarna en annan gång. Enkäter är dock alltid kul. 🙂 Den här är från Paulas bokblog! […]

Lämna en kommentar