Krim-alfabetet H

I Paperbacklovers krim-alfabet har vi kommit till bokstaven H.

Bok: Hattmysteriet av John Dickson Carr. Carr är alltid bra, och Hattmysteriet är inget undantag. Här är det en skojare som stjäl hattar i London, något som leder till mord.  Mycket stämningsfull Londondimma och romantiska förvecklingar.

Författare: Björn Hellberg. Det kryllar inte direkt av deckarförfattare på H bland mina böcker, men Björn Hellberg (känd från På spåret) skriver riktigt trevliga och humoristiska deckare. Den senaste boken jag läste av honom är Hedersmord, som handlar om en mördare med väldigt speciell uppfattning om heder.

Vill läsa: Precis som Maria (Paperbacklover) vill jag läsa Mons Kallentofts Höstoffer. Sommardöden levde inte riktigt upp till mina förväntningar (eller också är det jag som börjar bli mätt på deckare), men jag kommer fortsätta bevaka serien.

Lämna en kommentar