Läsutmaning 2011: Nästa bok i serien

Jag har märkt, att med alla läsutmaningar jag är med i, händer det ofta att jag läser första boken i en bokserie, skaffar fram nästa del, men av olika anledningar läser jag andra böcker istället och överger bokserien. En av mina läsutmaningar för 2011 till mig själv och alla andra som vill vara med är att läsa nästa bok i serien.

Här är reglerna:

  • Läsutmaningen löper från 1 januari 2011 till 31 december 2011
  • Man kan anmäla sig när som helst under utmaningens gång
  • Alla sorters böcker är tillåtna, med de måste ingå i en bokserie.
  • Omläsningar i ok, så länge omläsningen sker under 2011.
  • Serien bör vara påbörjad före 1 januari 2011 och de delar i serien som ska tillgodoräknas utmaningen måste läsas mellan 1 januari 2011 och 31 december 2011. Första delen i en serie räknas inte.
  • Varje deltagare bestämmer själv hur många böcker han/hon vill läsa. Minimum är en bok. Det är ok att ändra sin lista under årets gång.
  • För att anmäla sig skriv ett inlägg på din egen blogg där du berättar om utmaningen och vilka böcker du tänker läsa. Kom sedan tillbaka hit och skriv en kommentar som länkar till ditt blogginlägg.
  • Den som inte har någon egen blogg men vill vara med ändå kan delta via kommentarsfältet. Deltagare utan egen blogg som vill publicera sina recensioner som gästposter på den här bloggen kan maila dem till bokpaula[at]yahoo[dot]com .

Jag återkommer med min egen lista i en annan bloggpost.

15 svar

  1. Det här känns som en lagom utmaning till nästa år. Jag är med! Ska skriva ihop ett inlägg på bloggen också!

  2. Låter som en utmaning som jag behöver. Har den i bakhuvudet!

  3. Kul att ni vill vara med!

  4. Jag hoppar gärna på. Låter som en utmaning för mig 🙂

  5. […] flyga vidare till nästa författare på listan. Jag kommer därför att delta i hennes utmaning Nästa bok i serien som pågår under 2011. Nu återstår bara att komma på vilka böcker jag vill läsa. Jag har […]

  6. […] utmaning. Men jag väljer att se det som något naturligt. Paula har skapat en utmaning som heter Nästa bok i serien. Och eftersom jag planerar att läsa vidare på ett antal serier så hoppar jag på. Jag menar det […]

  7. […] Nej det blir ingen fortsatt läsning om Elsa Gustavsson. Två böcker är mer än nog. Boken fanns med på min lista  i Paulas Nästa bok i serienutmaning. […]

  8. […] Paulas Nästa bok i serien utmaning.  Jag valde ut de här böckerna. Jag har inte läst Nesserboken och inte Gabaldons bok. Men jag har läst om de två första böckerna i Outlanderserien. Jag tänker fortsätta läsa serien under 2012. […]

Lämna en kommentar