Gott nytt år! och 2011 i sammandrag

2011 var ett bra läsår för mig, men ett dåligt bloggår. Jag har läst över 150 böcker, men skrivit mindre än 20 bloggposter. För hoppningsvis kan jag vara mer aktiv på bloggen under 2012.

2011 i siffror

  • Böcker lästa: 159
  • Omläsning. ca 20%
  • Könsfördelning: 70 män / 88 kvinnor (böcker med flera författare räknas som huvudförfattaren)
  • Genre: 45 deckare, 38 sf/fantasy, 29 romaner, 16 ungdomsböcker, 9 seriealbum, 8 faktaböcker
  • Länder top 3: USA,  Storbritannien, Sverige.

2011 i figurer:

 

image

image

Den höga toppen mellan Rwanda och Surinam är rymden. Jag har läst en hel del sf som utspelar sig där… Från Rwanda läste jag Baking cakes in Kigali, en av årets bästa böcker, och i Surinam utspelar sig Oroonoko, en kortroman från 1600-talet.

Kommentera

