Nick & Norahs oändliga låtlista

Nick & Norahs oändliga låtlista  av Rachel Cohn och David Leviathan är en söt liten ungdomsroman/kärleksroman som jag är starkt frestad att stoppa i ett kuvert och spontan-skicka-iväg till alla 19-åringar jag känner (en, så det kanske faktiskt händer, om jag nu kan tänka mig att avvara mitt ex).

Nick och Norah träffas ute på krogen en kväll och blir intresserade av varandra. Men båda har nyligen fått hjärtat krossat så är det verkligen läge att starta något nytt? De är jättegulliga båda två och det blir så där intensivt som det bara kan bli om man inte fyllt tjugo än. Man får följa historien från bådas synvinkel, vartannat kapitel berättas av Norah och vartannat av Nick, och det gör verkligen att historien kommer till liv. Framför allt när man ser hur olika de uppfattar situationen, t.ex. när det gäller vilket intryck de gjort på varandra.

 

Läs även andra bloggares åsikt (via bloggar.se) om: , , ,

.

Kommentera

