Offerrit

Offerrit av Johannes Källström är en bok jag nog aldrig skulle kommit på tanken att läsa om jag inte fått ett läsex från förlaget. Min första tanke när jag hör orden svensk skräck är “fånigt”. Som tur är kunde jag inte haft mer fel. Källström lyckas inte bara skriva trovärdigt om att sälja sin själ till djävulen, han får den svenska landsbygden att verka som den naturliga platsen för sådana transaktioner. När jag läste gick mina tankar till två ganska olika författare, John Ajvide LIndqvist för de övernaturliga inslagen och Arne Dahl för humorn och deckarinslagen. Jag gillade verkligen Offerrit, framför allt den plågade huvudpersonen Owe Tycho, och jag kommer definitivt läsa mer av Johannes Källström i framtiden.

 

Läs även andra bloggares åsikt (via bloggar.se) om: , ,

Kommentera

