Läsdagbok augusti

Nu blir det läsdagbok månadsvis ett tag, så får vi se hur det känns. Under augusti hann jag läsa 7 böcker, vilket gör augusti till den sämsta läsmånaden under 2010 (flest böcker lästa jag i februari, av någon anledning). 

Viktigaste anledningen till att det blev ganska lite utläst i augusti är att semestern är slut och att jag är tillbaka på jobbet på heltid. Nu har jag dessutom lunchsällskap, så den lästiden är också borta. Det lunchsällskapet försvinner om några veckor, så då får vi se om det resulterar i massa skön lästid, eller om jag kommer få väldigt tråkiga och ensamma luncher istället.

En annan anledning till att det ser ut som om jag läst lite är att jag kommit ganska långt i de böcker jag har på gång. Det har jag förhoppningsvis tillgodo under september!

Utläst

  • Prismagalaxen 2 – Ökensafarin av Ingrid Remvall
  • Tretton vid bordet av Agatha Christie
  • Rösterna av Christa von Bernuth
  • American Gods av Neil Gaiman
  • En sorts kärlek av Ray Kluun
  • Property av Valerie Martin
  • Den blå rullgardinen av Agnes von Krusenstjerna

Pågående

  • Svinalängorna av Susanna Alakoska
  • The complete Father Brown stories av G.K. Chesterton
  • Den sista föreläsningen av Randy Pausch

Vill läsa i september

En ganska ambitiös lista med tanke på att jag bara hann med 7 böcker i augusti🙂 och redan har tre andra böcker på gång🙂 men om man inte siktar högt kommer man ingenstans🙂

  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
  • Small Island av Levy, Andrea
  • Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda
  • ABC-morden av Agatha Christie
  • Elisabeth Gilek av Vem mördade Monice P? (Jessica Jungs saknad)
  • Den sista läsaren av David Toscana (Mexico)’
  • Andarnas hus av Isabel Allende (Chile)
  • Stjärnans ögonblick av Clarice Lispector (Brasilien)
  • Hundra år av ensamhet av G.G.Márquez
  • Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset
  • Stundande natten av Carl-Henning Wijkmark

Nya böcker

Det är inte alla av dessa böcker som är till mig🙂 men det är ändå fler böcker köpt än läst denna månad.

  • The Great Gatsby
  • Oliver Twist
  • Den sista föreläsningen
  • Skära för sten
  • Gerpla
  • Medalj över Jenny
  • Complete Father Brown
  • Growing Object-Oriented Software
  • Rock Guitar songs for dummies
  • Sjöodjur och andra delikatesser
  • Kristin Lavransdatter
  • Farthing
  • Hacking Harvard
  • Hello World! Computer pogramming for kids (and other beginners)
  • Small island

Kommentera

