Läsdagbok v27, v28, v29 och v30

Juli är sommarsemester för mig i år, och det verkar ha blivit en semester även från bloggen! Väldigt få recensioner; inga läsdagbokinlägg alls. Men läst har jag gjort – så det finns en hel del att lista idag! 15 böcker på en månad är max vad jag hinner med.🙂

Utläst

  • Last day in Vietnam av Will Eisner. Tecknade episoder från olika krig USA varit inblandat i. Bitvis tankeväckande.
  • A Charlie Chan Omnibus av Earl Derr Biggers. Tre riktigt trevliga deckare skrivna på 1920-talet.
  • Rött stoft av Ann Cleeves. Inte lika bra som tidigare delar i serien.
  • Liket i biblioteket av Agatha Christie. En klassiker!
  • The forgotten garden av Kate Morton. Spännande och gripande!
  • Svindel i svart av Betsy Allen. Ungdomsdeckare i Kitty-stil.
  • Poeten av Michael Connelly. Seriemördarjakt.
  • Mörkertal av Arne Dahl. Deckare. Dahl kan man lita på.
  • Bel Canto av Ann Patchett. Finfin Orange-pris-vinnare.
  • Hominids av Robert J. Sawyer. SF. Hugo-pris-vinnare.
  • Undantaget av Christian Jungersen. Bra psykologisk thriller.
  • Höstoffer av Mons Kallentoft. Malin Fors letar mördare i ett höstblött Linköping.
  • Prismagalaxen 1 – Silvertrådarna av Ingrid Remvall. Första delen i fantasy-serie för slukaråldern. Riktigt bra!
  • Prismagalaxen 2 – Ökensafarin av Ingrid Remvall. Lika spännande som första delen!

Pågående läsning

Jag försöker hålla nere antalet böcker jag läser parallellt, så just nu känns jag bara vid en bok. Å andra sidan har jag väldigt svårt att låta bli att bläddra och läsa första kapitlet i de andra böcker som ligger på vänt, så vi får väl se nästa vecka!

  •   American Gods av Neil Gaiman. Inte riktigt min stil, men hittills är den ganska bra.

Nya böcker

De hinner bli en hel del nya böcker på en månad och då har jag inte räknat med barnböckerna … Många av böckerna är redan utlästa.

  • Story of Edgard Sawtelle
  • The Forgotten garden
  • Lyckan är en sällsam fågel
  • Bara vanligt vatten
  • De fattiga i Lodz
  • Stalins kossor
  • The Vietnam Wars 1945-1990
  • Hominids
  • Last day in Vietnam
  • Bel Canto
  • Undantaget
  • Poeten
  • Ökensafarin
  • Stäppvandringen
  • Som man bäddar…
  • Vårlik
  • American Gods
  • Älskade jordgubbar
  • Stjärnans ögonblick
  • Property 

Ett svar

  1. Sommar = semester = läsning🙂 Kul att läsa alla dina recensioner och boktips!

Kommentera

