Så länge vi båda andas

Den avslutande fjärde delen i Twiligth-serien av Stephenie Meyer är nog den bästa delen i hela serien. Så länge vi båda andas är precis lika fängslande som de tidigare delarna och ger dessutom ett mycket tillfredställande upplösning på kärleksdramat. Personligen ser jag gärna att Meyer fortsätter fylla på serien med fler böcker, t.ex. om kringpersonernas fortsatta liv, men jag är helt nöjd med det slut hon redan skrivit.

Det är nästan omöjligt att berätta om en fjärde del i en serie utan att avslöja någon om de tidigare delarna, så låt mig bara konstatera att Meyer överraskade mig med en del av det som hände, men aldrig gjorde mig besviken. Det var en fröjd att få återse Edward, Bella och Jacob från de tidigare böckerna och upptäcka nya sidor av kärlekstriangeln.

 

Läs även andra bloggares åsikt (via bloggar.se) om: , ,

Ett svar

  1. […] Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer. Fjärde delen i Twilight-serien. […]

Kommentera

