Läsdagbok v22

Ingen läsdagbok förra veckan – det blev nämligen ingen bok utläst! Jag hade ju börjat på en fyra-fem böcker och hann inte avsluta någon av dem. Sen hittade jag några nya böcker och läste ut dem istället …

Det jag läst mest de sista veckorna är faktiskt inte böcker utan serietidningar; närmare bestämt Fantomen. Jag hittade en hel kasse full av tidningar jag köpt som barn och det var ett trevligt återseende. Jag tror jag lyckats värva en ny generation Fantomen-läsare också – enda sättet att få 8-åringen att släppa tidningen är att vänta tills han somnar!

Utläst

  • Den dubbla tystnaden av Mari Jungstedt
  • The Adventure of the Christmas Pudding av Agatha Christie. En Christie jag aldrig läst förrut! Riktigt bra också.
  • Sömntuta av Mark Billingham. Otrevlig seriemördare mot enkelspårig polishjälte. Välskrivet, men inte i min smak riktigt.

Pågående läsning

  • When I lived in modern times av Linda Grant
  • Dr Jekyll and Mr Hyde av Robert Louis Stevenson. Klassiker
  • Så värt av Martin Jern. Ungdomsbok. Bra skrivet med en kille i huvudrollen som omväxling till alla trasiga tonårstjejer.
  • Rich Dad, Poor Dad av Robert T Kiyosaki. Ekonomi.
  • The seven habits of highly effective families av Stephen R. Covey.
  • Karlstad Zoologiska av Hanna Hellqvist. Barndomsskildring.
  • Mannen från Barnsdale av Dick Harrison. Historia. Historien om Robin Hood och hans legend. Intressant och bra.
  • Grottbjörnens folk av Jean Auel
  • Karlstad zoologiska av Hanna Hellqvist

Nya böcker

  • Bahamakrisen
  • Maktens vägar 1 – vägen bort
  • Adventure of the christmas pudding
  • Rik på riktigt
  • PopCo
  • Rich Dad, Poor Dad
  • Sömntuta
  • Dr Jekyll and Mr Hyde

Kommentera

