Läsdagbok v20

Det har blivit en hel del nya böcker senaste tiden, men nu är iallafall en del av dem utlästa. Några traderafynd läste jag ut samma dag de kom i brevlådan – det är gott betyg!

Utläst

  • Alice adventures in Wonderland
  • Som av en osynlig hand av John Dickson Carr
  • Bevis i blått av Betsy Allen
  • Tragedi i tre akter av Agatha Christie
  • I klockornas tid av Maria Gripe
  • Rebus i rött av Betsy Allen
  • Pussel i purpur av Betsy Allen

Pågående läsning

Jag hade ju bestämt mig för att läsa en bok i taget och koncentrera mig på läsningen, men denna veckan har jag påbörjat den ena boken efter den andra. Alla är intressanta på olika sätt, så jag går från bok till bok och läser ett kapitel eller två och sedan läser jag lite i nästa bok. Det känns ohyggligt ineffektivt, men vad kan man göra när det är så många bra böcker som lockar?

  • Karlstad Zoologiska av Hanna Hellqvist. Barndomsskildring.
  • Mannen från Barnsdale av Dick Harrison. Historia. Historien om Robin Hood och hans legend. Intressant och bra.
  • When I lived in modern times av Linda Grant
  • Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams
  • Grottbjörnens folk av Jean Auel
  • Karlstad zoologiska av Hanna Hellqvist
  • Jonathan Strange och Mr Norrell av Susanna Clarke
  • Den svarta boken av Orhan Pamuk

Nya böcker

  • The Lieutenant
  • Den dubbla tystnaden
  • Höstoffer
  • The Curse of Chalion
  • Rebus i rött
  • Pussel i purpur
  • Bevis i blått
  • Kulla-Gulla, 6 delar
  • Dirty Havanna-triologin
  • I klockornas tid

Kommentera

