Läsdagbok v16

Jag fortsätter läsa bland mina nyaste böcker, blandat med lite utmaningsböcker.

Utläst

  •  The Monkey and the tiger av Robert van Gulik. Domare Dee är en av mina favoritdetektiver
  • Jag såg kärleken och döden av Erik Eriksson. En svensk journalist berättar sina minnen från Vietnamkriget.
  • Den tredje tecknet av Yrsa Sigurdardottir. Spännande isländsk deckare. Till Lilla-Os deckarutmaning.

Pågående läsning

  • A Crime in the neighborhood av Suzanne Berne. Till Orange Prize utmaningen.
  • Dead and gone av Charlaine Harris. Nionde boken om Sookie Stackhouse.
  • Karlstad Zoologiska av Hanna Hellqvist. Barndomsskildring.
  • Alkemisten av Paolo Coelho. Till Bokustoppenutmaningen. Ligger i handväskan.
  • Pennskaftet av Elin Wägner. Till Klassiska Kvinnor-utmaningen för mars/april.
  • Mannen från Barnsdale av Dick Harrison. Historia. Historien om Robin Hood och hans legend. Intressant och bra.

Nya böcker

Det har varit så mycket nya böcker senaste veckorna att jag hållit igen lite nu.

  • Mordbyn
  • Mörk kust

Intressanta länkar

Får vänta till nästa vecka. Igen.

Kommentera

