Läsdagbok v15

Det har varit lite glest med bokrecensioner här på sistone. Tyvärr kommer det nog fortsätta så, så länge mitt dagjobb och familjen tar all tid. Läsa böcker hinner jag med, men att skriva om den kräver mer koncentrerad datortid och det är det jag inte har. Jag ska försöka få iväg några rader om de senaste utläsa böckerna denna veckan. Bättre kort och snabbt än inte alls, hoppas jag!

Utläst

  • The Chinese Maze Murders av Robert van Gulik. Gamla kinesiska mord.
  • Utan ett ord av Linwood Barclay. Till Bokustoppen-utmaningen.
  • Halloween party av Agatha Christie.
  • Justin Case av Meg Rosoff.

Pågående läsning

  • The Monkey and the tiger av Robert van Gulik. Domare Dee är en av mina favoritdetektiver.
  • Fugitive Pieces av Anne Michaels. Till Orange Prize utmaningen.
  • Mannen från Barnsdale av Dick Harrison. Historia. Historien om Robin Hood och hans legend. Intressant och bra.
  • Pennskaftet av Elin Wägner. Till Klassiska Kvinnor-utmaningen
  • The Lost World av Arthur Conan Doyle. Alla Doyles historier om professor Challenger i ett band.
  • Beowulf. Något riktigt gammalt att läsa.
  • Stulna juveler av Kristina Lugn. Till Lilla-Os Lyrikutmaning.
  • Skogens salt av Nguyên Huy Thïêp. Vietnamesiska noveller.Till Lyrans Jorden runt på 8 böcker utmaning för april.
  • Sommarljus av Jon Kalman Stefánsson. Till Bokustoppen-utmaningen.

Nya böcker

Många nya böcker denna veckan. Rea-lådorna i bokhandeln har fått nytt innehåll och några beställningar jag väntat på kom till slut. Ny Sookie-bok, lite deckare, lite utmaningsböcker och lite barnböcker. En del är redan utläst …

  • To the Ends of the Earth
  • Smärtans hus
  • 1 smet 100 muffins
  • Andarnas hus
  • Blunddockan
  • Karlstad Zoologiska
  • Med svek i sinnet
  • Dagbok för alla mina fans: ett hopplöst fall
  • Monkey and the Tiger
  • Chinese Maze murders
  • Alkemisten
  • Veronika bestämmer sig för att dö
  • Djävulen och fröken Prym
  • Dead and gone
  • Okänd soldat
  • Bortom sanningen
  • Den vilda galoppen

Intressanta länkar

Får vänta till nästa vecka. Igen…

Kommentera

