Läsdagbok v13

Jag hoppas alla har en trevlig påsk!

Jag utnyttjar långhelgen till att umgås med släktingar och ta det lugnt. Det har blivit några timmars streckläsande och kan säkert bli några till innan det är dags att gå tillbaka till jobbet på tisdag. Förhoppningen var att hinna med lite trädgårdsarbete också, men där har inte vädret samarbetat.  Det är iallafall härligt att se all vårlök som blommar lite varstans och fåglar som letar mask. Häromdagen såg jag en koltrast som kämpade med en rejäl daggmask – lite mitt-i-naturen-känsla så här på helgen.🙂

Utläst

  • Slaget om Keladon av Philip Caveney. Barnbok. Första boken om Sebastian Darke. Riktigt bra äventyrshistoria.
  • Syskonkärlek av Sheila O’Flanagan. Till Bokustoppen-utmaningen. Trevlig chick-lit.
  • Ripjägaren berättar av Evert Stenmark. Biografi. Författaren berättar om hur han hamnar i ett snöskred och tvingas vänta på räddningen fastklämd under snön i en vecka. Den här gamla boken från 1955 hittade jag på i sommarstugan när vi samlades till påskmiddag och läste i en paus i firandet. En mycket sympatisk beskrivning av författarens vedermödor och en stor ödmjukhet inför räddandet. Väldigt trevligt skrivet.

Pågående läsning

Nya böcker

Inte så mycket nytt denna vecka.

  • En tyst minut av Siegfried Lenz. Rec.ex.

Intressanta länkar

Får vänta till nästa vecka. Igen…

2 svar

  1. Hej, jag letar efter ripjägaren och jag gör vad som helst för att finna den. Skulle betyda mycket då jag vill ge den till min man i present då hans morfar var med i sökandet och han har hört berättelser om detta. Hur fick du tag på din? Har du den och är villig att sälja den?
    Med vänlig hälsning, L

    • Tyvärr har jag inte boken själv (jag lånade den från en släkting). När jag googlar kan jag se att det hänt att den funnits till salu på Bokborsen.se, så du skulle kunna lägga en bevakning där ifall den dyker upp igen.

Kommentera

