Ny etta på Bokustoppen: Snabba Cash!

Snabba växlingar på förstaplatsen på Bokustoppen; Ranelids Hjärtat som vapen blev av med topplaceringen efter bara en vecka, utkonkurerad av Jens Lapidus bästsäljare Snabba Cash. Snabba Cash är naturligtvis aktuell igen på grund av att filmen just gått upp på bio.

Jag har inte läst Snabba Cash än, för även om jag börjat på den ett par gånger så har hela tiden andra böcker känts viktigare, mer lockande och högre prioriterade. Samtidigt vill jag ha läst den, precis som jag för några år sedan läste Da Vinci-koden (bra driv, men fånig kod) och Män som hatar kvinnor (äntligen fick jag ett samlingsnamn för kvinnomisshandlare, våldtäcktsmän och manschauvinister – de är helt enkelt “Män som hatar kvinnor”. Boken var också bra🙂 ).  Jag hoppas att när jag väl lägger lite tid på Snabba Cash (med uppföljare) så kommer det visa sig att den är så bra som många säger.  Framför allt är jag väldigt nyfiken på del 3, seriealbumet Gängkrig 145 – men då måste jag ju läsa de två första delarna först!

 

Läs även andra bloggares åsikt (via bloggar.se) om: ,

3 svar

  1. Man ”måste” inte läsa böckerna innan man läser seriealbumet, men jag är en sån som gärna läser i ordning om där finns någon så jag förstår dig. Det man vinner på att läsa böckerna innan är att förstå Lapidus ”noir”, samt att vissa av karaktärerna redan är mer beskrivna i böckerna. Annars står den fint för sig sälv.

  2. Jag läste ”Snabba cash” för ett och ett halvt år sedan ungefär och har skrivit om den här:
    http://ciccisbokblogg.blogspot.com/2008/07/snabba-cash-av-jens-lapidus.html
    Har även tänkt att se filmen.

Kommentera

