Frågeformulär pocketbyte

De här frågorna ska du som är med i Julklappspåse Large – specialare besvara. Syftet med detta är helt enkelt att din hemliga bokvän ska få lättare att hitta sådant som kan passa dig.

* Vad gör du helst på fritiden?

Läser! Andra intressen är skogspromenader, fotografering, scrapbooking, handarbete och att göra utflykter med familjen. Sen går det åt rätt mycket tid till att surfa på internet och uppdatera bloggen också förstås!

* Samlar du på något?

Böcker! Och scrapbookingtillbehör och filmer och … Jag är väldigt förtjust i ödlor, men har väl inte precis någon samling än.

* Favoritfärg?

Grön och rosa. Jag är inne i en tjej-period nu.🙂

* Teve-serier som du uppskattar?

Jag har inte tid att se så mycket på tv just nu, men när jag har tid gillar jag deckarserier och kostymdramer. True Blood har jag försökt följa på SVT Play, men jag missade ett par avsnitt mitt i säsongen och då funkade det inte.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?

Mina möjligheter att se film som min man och mina barn inte uppskattar är små, så det blir mest actionfilmer och en del romantiska komedier. Om filmen har stor budget och många explosioner eller kommer från Pixar så kommer den gå upp på vår hemma-bio. Annars gillar jag Shakespeare-filmatiseringar och kostymdramer också.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?

Jag dricker inte kaffe, bara te, helst smaksatt svart eller grönt te.

* Vilket slags godis tycker du bäst om?

Lakrits och mörk choklad. Fast allt godis utom marsipan slinker ner.

* Stjärntecken?

Våg

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?

Jag är inte så kinkig, utan tycker att det är tanken som räknas. Naturligtvis vill jag inte ha nån urful prydnadssak, men gränsen mellan ful och fulsnygg är ju hårfin. Möbler och tavlor är inte så välkommet heller – vi har redan tillräckligt!

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?

Ätbara saker, strumpor (stl. 38), anteckningsbok, roliga småsaker, böcker jag inte läst, badkulor, scrapbookingtillbehör, mm, mm.

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?

Jag äter enligt LCHF, men gör undantag för fest och lördagsgodis. Matallergier har jag inga.

Fritt fram för andra (t.ex hemliga bokvänner) att ställa följdfrågor!😉

Ett svar

  1. Nu är ditt paket skickat!

Kommentera

