Bokustoppen Oktober & November

Jag verkar ha tappat fokus på Bokustoppen lite grann. Jag uppdaterar min privata lista varje vecka, men senaste uppdateringen på bloggen är från början på september, men bättre sent än aldrig …

Det har tillkommit en hel del nya titlar, framför allt dominerar Dödergök veckolistorna. Man hittar även årets Nobelpristagare i litteratur Herta Müller, filmaktuella Jag älskade honom (Anna Gavalda) och Monika Fagerholm, aktuell med Glitterscenen, uppföljaren till Den amerikanska flickan.

Bokustoppen Oktober

Top 3 på försäljningstopplistan för skönlitteratur i pocket under september innehöll:

  • 39-årskrisen av Jane Green
  • Aldrig som hon av Lotta Thorsén
  • Dödergök av Katarina Wennstam
  • Luftslott av Sheila O’Flanagan
  • Skumtimmen av Johan Theorin

Bokustoppen November

Top 3 på försäljningstopplistan för skönlitteratur i pocket under oktober innehöll:

  • De modigas rike av Tamara McKinley
  • Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm
  • Dödergök av Katarina Wennstam
  • Ett land i gryningen av Dennis Lehane
  • Hjärtdjur av Herta Müller
  • Jag älskade honom av Anna Gavalda
  • Redan då var räven jägare av Herta Müller
  • Rätt åt dig! av Jane Fallon

6 svar

  1. Tack, du är en klippa (och jag är kanske lite väl lat…)

  2. Jag har också skrivit listan för mig själv vecka för vecka, men fastän jag påmint mig själv varje måndag har det inte blivit fler läst från bokustoppen för det. Jag har många i ”pajpen” dock🙂

  3. Jag var ju med på Bokustoppen i början av året, men när Bokus sen ändrade sina listor till veckolistor gav jag upp. Tänker du fortsätta med denna utmaning även under 2010? I så fall är jag pigg på att hänga på igen!

    • Jag kommer nog fortsätta med någon variant på denna utmaning, men inte exakt som den är nu. Framför allt är det fortfarande för många böcker för att någon ska kunna hänga med, sedan hamnar många böcker som intresserar mig precis utanför listan. Jag återkommer när jag har funderat färdigt. Alla får gärna komma med förslag på hur Bokusutmaningen skulle bli bättre!

  4. Kanske man skall köra med bara den som ligger etta varje vecka?

Kommentera

