Bokhoras fredagsfråga v40: En genre du brukar undvika

Tjejerna på Bokhora undrar om det finns någon genre jag speciellt undviker. Det gör det inte! Däremot finns det naturligtvis genrer som är underrepresenterade i min läsning. Jag läser t.ex. väldigt lite poesi och de BOATS jag ändå läser står som s.k. skämsböcker i hyllorna. Litteraturpristagare och hypade moderna romaner blir jag alltid förvånad när de visar sig vara riktigt bra och det gäller dubbelt för chicklit. Men någon genre jag aktivt undviker – nej, men mest för att jag det för mig är en signal om att jag missat något! Jag kommer aldrig ge upp hoppet att det finns något intressant i en genre många andra uppskattar.

Om frågan däremot gällt författare hade svaret blivit annorlunda. Jag vägrar läsa  Camilla Läckberg och Dan Brown!🙂

Kommentera

