Bokrecension: När jag hör din röst

Titel: När jag hör din röst

Författare: Stephanie Meyer

Handling: Det här är andra boken i Stephanie Meyers oerhört populära Twilight-serie. Edward bestämmer sig för att det är för farligt för Bella att umgås med vampyrer och gör slut. Bella går in i en djup depression där det enda som håller henne uppe är vänskapen med Jacob Black och det faktum att hon ibland hör Edwards röst när hon hamnar i fara. Ska hon lyckas få Edward tillbaka eller bara orsaka sin egen död?

Varför läste jag boken nu: Jag läste första delen i serien förra året och tyckte att den var bra, men inte tillräckligt för att köpa böckerna inbundna. Nu kom När jag hör din röst ut i pocket i juni och det kändes som ett bra tillfälle att återknyta bekantskapen.

Min åsikt: Twilight-serien är kanske inte stor litteratur, men den är väldigt fängslande. Meyer får mig att skratta och gråta med Bella och engagera mig i hennes öde. Efter att nu ha läst andra delen är jag fast och längtar verkligen efter nästa del.

Ett svar

  1. Jag får nog ta och läsa den första boken, om inte annat för att kunna tipsa mina elever.

Kommentera

