Sommarläsning

Jag tänkte ha en liten miniutmaning så här över sommaren för den som vill vara med. Hågade har juni, juli och augusti på sig att läsa och blogga  om minst en bok med ordet SOMMAR i titeln. Den som vill anmäla sig eller föreslå en lämplig bok får gärna skriva en kommentar.

Min lista:

  • En ovanligt torr sommar (Peter Robinson)
  • Sommaren är inte att lita på (Frode Grytten)
  • Sommarboken (Tove Janson)

Fler förslag (hittade vid några snabba sökningar hos internetbokhandeln):

  • Sommardöden
  • I denna ljuva sommartid
  • En midsommarnattsdröm
  • Mellan sommarens längtan och vinterns köld
  • Eldflugornas sommar
  • Sommaren i Mamarossa
  • Vem vågar sommaren?

3 svar

  1. […] i sommar har jag planerat att läsa böcker med sommar i titeln, t.ex. Tove Janssons Sommarboken. Det passar bra tycker […]

  2. Jag ska ta och hänga på här, tror jag bestämt.

  3. Hmm, jag har tänkt att läsa Kallentofts Sommardöden snart, så det blir väl under sommarmånaderna, så jag kan ju vara med i din lilla sommarutmaning med den.
    Tove Janssons Sommarboken läste vi i våras i bokcirkeln min, och den är läsvärd.

Kommentera

