Krim-alfabetet: G

I Paperbacklovers krimalfabet har vi nu kommit fram till G.

Bok: Gropen av Agatha Christie är en av mina favorit-Christie. Den har fantastiska karaktärer (t.ex. den vimsiga men skarpa Lucy), klaustrofobisk stämning och Hercule Poirot i högform.

Författare: Jason Goodwin, författare till Eunuckens gåta och Ormstenens gåta. Jag har läst Eunuckens gåta och tyckte den var jättebra. Det är svårt att veta om det är den exotiska miljön, 1800-talets Istanbul med en eunuck som berättare, eller om det är mordgåtan jag gillar, men oavsett vilket så har jag nästa bok i serien på bevakning tills pocketutgåvan kommer.

Vill läsa: Glasbruket av Arnaldur Indridason. Jag håller på och läser mig i genom alla Indridasons böcker; Glasbruket är nästa bok jag kommer läsa, fast den är den första på svenska och den andra på isländska om Erlandur och gänget. Sen har jag läst alla som finns i pocket, så jag arbetar mig bakåt i tiden kan man säga!

Ett svar

  1. Hej, hade missat att du skrivit om bokstaven G. Jag ska börja läsa alla Hercule Poirot-deckare i kronologisk ordning i sommar. Jag försöker inhandla dom på antikvariat allt eftersom. Roligt med ett deckarsamlande.

Kommentera

