Krim-alfabetet F

I Paperbacklovers Krim-alfabet har vi nu kommit till bokstaven F:

  • Bok: Father Brown stories av G.K Chesterton. Fader Brown är en katolsk präst som i likhet med Miss Marple är betydligt skarpare än han ser ut för. Som biktfader har han hört allt, och han har en enorm känsla för detaljer. Paradhistorien är den om de tolv fiskarna, där han lyckas avslöja en tjuv bara genom att höra hur ljudet av hans fotsteg  ändras när han går fram och tillbaka genom en korridor.
  • Författare: Tana French har skrivit Till skogs, en av de bästa deckare jag läst hittills i år. Jag recenserade Till Skogs i mars.
  • Vill läsa: Vill och vill, jag har en bok som börjar på F oläst i min bokhylla och tanken är ju att den ska bli läst så småningom. Boken i fråga är Fyren av P.D. James. Jag läste många av P.D. James böcker ett tag, men tröttnade. Nu har det gått 5-10 år, så det kanske  är dags att pröva igen, nu när jag ändå äger boken.

Kommentera

