Bokustoppen Juni

Förra månaden ändrade Bokus utseende på sina topplistor. Istället för att presenterar nya listor en gång i månaden började de publicera försäljningstopplistor varje vecka. En ytterligare förändring var att deckare i pocket inte längre finns med på någon lista.

Jag har sammanställt de listor som finns för vecka 18-22, de veckor maj inföll i, och resultatet är 21 olika böcker. Topp 5 ger 10 olika böcker, topp 3 ger 6 olika böcker. För att få ett så likt resultat som tidigare månader (där deckare dominerat listorna) är det topp 3 (inte topp 5 som jag meddelat tidigare) som ingår i utmaningen.

Månadens lista:

Förrutom dessa är det ett flertal spännande böcker som ligger utanför topp3 (och ett antal högaktuella deckare) som hamnat på min läs-önskelista. Jag kommer inte behöva vara oroligt för att inte ha något att läsa!

2 svar

  1. Det gör det hela lite lättare! Det började bli lite svettigt!

  2. […] 090604: I min Bokustoppen Juni-post beskriver jag hur fortsättningen på Bokusutmaningen ser ut. Ledtråd: Topp […]

Kommentera

