Tematrio – utomämnes

För veckans tematrio vill Lyran att vi berättar något temautom[1]om oss själva.

  1. Jag är extremt vanlig. Make, barn, villa, heltidsjobb. Det enda udda med mig är att jag alltid läser. Enda stället jag inte kan tänka mig att läsa på är toaletten.
  2. När jag var barn ville jag bli allvetare. Jag tänkte jag skulle ha en telefonservice folk kunde ring till och fråga vad de ville – och så skulle jag svara på deras frågor. När jag blev lite äldre förstod jag hur mycket det finns att veta i världen och att jag aldrig kommer kunna veta allt. Det hindrar mig inte från att försöka iofs.
  3. Jag arbetar som underhållsprogrammerare. Det betyder att när folk hittar något fel i företagets produkter så ringer de produktsupporten och om produktsupporten inte kan lösa problemet ringer de mig och mina kollegor. Ibland är det enkelt lösa genom att ändra en siffra i programkoden, och ibland krävs det veckor av detektivarbete innan vi hittar felet. Oavsett vilket är det ett spännande och omväxlande jobb.

2 svar

  1. Även om ditt nuvarande jobb verkar intressant, tycker jag nog att barndomens fantasiyrke lockar mer🙂

  2. Jag som tyckte att ditt jobb idag verkar vara ungefär som ditt drömjobb – du får svara på frågor och lösa problem som folk har (men lite mer rimligt inom ett begränsat område)…

    För övrigt kan jag inte förstå det där med att inte läsa på toaletten. Det är ju en av de absolut bästa läsplatserna!! Jag kan inte gå på toaletten _utan_ att läsa. Själv tycker jag dock att det är svårt att läsa i duschen. Hur gör du?

Kommentera

