Slutet för Bokustoppenutmaningen

Bokus har gjort om sina topplistor och listar toppsäljarna vecka för vecka i stället för månad för månad. Dessutom verkar de har tagit bort pocketdeckare från pockettoppen. De gamla topplistorna verkar också vara borttagna ur systemet. Jag får fundera lite hur jag gör, men att utmaningen inte kan fortsätta som hittills är iallafall uppenbart.

Updaterat 090604: I min Bokustoppen Juni-post beskriver jag hur fortsättningen på Bokusutmaningen ser ut. Ledtråd: Topp 3!

6 svar

  1. Tråkigt! Kikade in på Adlibris och där verkar de blanda fack- och skönlitteratur på samma lista. De listar topp 20, så att hinna med alla är ändå rätt tufft. Någon form av utmaning med aktuella pocketböcker vore kul ändå!

  2. Hej!
    Ja, jag upptäckte detta i morse när min bokmärkeslänk till pockettopplistan inte fungerade längre. Surfade genast in hit för att kolla om du hade skrivit något om det. Och det hade du ju! Jag avvaktar och ser vad du kommer fram till!

    Taskigt av bokus att förstöra vår utmaning, hrrmpf!

  3. Hej, jag heter Annika och är en av de ansvariga bakom omläggningen av topplistorna på bokus.com.
    Vi är väldigt glada att ni använder våra listor och vill förstås inte alls förstöra er utmaning. Istället vill stödja den på ännu bättre sätt. Hör gärna av er, så kanske vi kan diskutera oss fram till någon bra lösning.
    Det kommer fortfarande att finnas topplista för skönlitteratur pocket.

    Vänliga hälsningar
    /Annika Bidner, Bokus

  4. Paula: jag fick denna kommentar på min blogg ang att de la ner pockettoppen. Kanske nåt som kan hjälpa oss?

    ”Jag jobbar på Bokus och vi är öppna för förslag så att vi inte förstör er läsutmaning. Hör gärna av dig till mig på …@bokus.com.”

    • Jag har kontaktat henne och håller som bäst på att fundera ut hur utmaningen kan fortsätta. Egentligen tycker jag det är ganska roligt att kunna se förändringarna i pocketförsäljningen vecka för vecka, men top 10 blir lite mycket för en utmaning. Top 5 eller top 3 kanske är mer lagom?

Kommentera

