Antal

På bloggen Booking Through Thursday presenteras varje torsdag ett diskutionsämne. Denna veckan handlar det om antal:

Some people read one book at a time. Some people have a number of them on the go at any given time, perhaps a reading in bed book, a breakfast table book, a bathroom book, and so on, which leads me to…”

  1. Are you currently reading more than one book?  Ja.
  2. If so, how many books are you currently reading? Jag är inte riktigt säker, men det är minst fem stycken, mer eller mindre aktivt förståss.
  3. Is this normal for you? Jag läser ofta flera böcker samtidigt, men oftast handlar det om att jag läser de första kapitlen i flera böcker jag är intresserad av innan jag fastnar för en bok som jag läser mer koncentrerat tills den tar slut. Dessutom brukar jag ha en bok i handväskan att läsa på lunchen om jag äter ensam.
  4. Where do you keep your current reads? De brukar hamna utspritt över hela huset där jag senast satt och läste. Jag har en trave påbörjade böcker på nattygsbordet, en hög brevid min favoritfåtölj framför TVn, några i bokhyllan (som jag plockat ur och läst lite i och sedan satt tillbaka på sin plats igen) och sedan den boken jag läset mest aktivt som brukar följa med mig runt i huset. Och så boken i handväskan då!

Kommentera

