Agatha Christie utmaningar på webben

Agatha Christie är en av mina favoritförfattare och min bokhylla dignar under hennes samlade verk. Nu har jag surfat runt lite och hittat lite olika varianter på Agatha Christie-utmaningar.

En utmaning jag gärna är med på är Polyglot Agatha Reading Challenge. Här handlar det om att före årets slut läsa minst en Agatha Christie-bok på ett främmande språk, i mitt fall antingen franska eller tyska eftersom det är de två språk jag vill öva upp.

En Agatha Christie-entusiast har skapat en Agatha Christie Reading Carneval. Varje månad publiceras en länklista över bloggar som recenserat Agatha Christie-böcker och skickat in länken. Hon har även sin egen Agatha Christie Reading Challenge där hon läser alla Agatha Christies deckare i publiceringsordning. Jag påbörjade ett sånt projekt förra året, men tappade tråden efter ett tag. Kunde vara kul att börja igen! Att vara med på blogg-karnevalen är väl mindre aktuellt, eftersom jag inte är intresserad av att skriva på engelska.

Ett svar

  1. Hello Paula, welcome to my challenge and thank you for posting about it. Where are you from, is this Swedish? (It looks like it, but I cannot really tell…) Enjoy your Agatha reading, and other reading too!

Kommentera

