Uppdatering Nobeltrio

Jag har kollat igenom vad andra har valt och jag begriper inte hur jag kunde glömma Herman Hesse, som en gång i tiden var min favoritförfattare! Jag har svårt att komma ihåg att han faktiskt är Nobelpristagare. Så någon av hans böcker måste med på listan, t.ex. Sidharta, boken som fick mig att börja fundera över filosofi. Sidharta har tre egenskaper som han skryter med: han kan fasta, han kan tänka och han kan vänta. Dessa tre egenskaper har jag försökt göra till mina, även om jag inte vet om jag lyckats speciellt bra. Så Sidharta hamnar högst upp på listan, och de tre jag valde först får dela på andra platsen!

Kommentera

