Hedersmord av Björn Hellberg

Sten Wall ger sig iväg på sin årliga semester på Bornholm utan att veta att en åklagare just blivit mördad och att han själv är utsedd till nästa offer. Boken fungerar nästan som en turistguide till Bornholm och jag blir väldigt sugen på att åka dit. Sjäva mordintrigen är inte så märkvärdig, men sammantaget är det tillräckligt bra för att jag ska sluka boken.

Hellbergs deckare jämförs på omslaget med ”Morden i Midsommer” och jag kan nog hålla med. Det är mysigt att läsa om Sten Wall, trots morden. Det här är den andra boken i serien jag läst och båda har varit bra. Det är ingen ny favorit, för att bli det måste böckerna vara mer originella än så här, men jag läser gärna fler nån gång.

Ett svar

  1. […] Hedersmord av Björn Hellberg […]

Kommentera

