Bokustoppen Mars

Skönlitteratur – pocketböcker Mars 2009
Här är de svenska pocketböcker inom skönlitteratur som sålde bäst föregående månad:

  1. Revolutionary Road av Yates, Richard
  2. Snömannen av Nesbø, Jo
  3. Den jag ville ha av O’Flanagan, Sheila
    • 14 år till salu av Engvall, Caroline   
  4. Luftslottet som sprängdes av Larsson, Stieg  
  5. Flickan som lekte med elden av Larsson, Stieg
  6. Män som hatar kvinnor av Larsson, Stieg 
  7. Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist, John 
  8. Hedersmord av Hellberg, Björn
  9. Innan jag dör av Downham, Jenny
  10. Lipstick Jungle av Candace Bushnell

Tre nya böcker som låter spännande, bl.a. Revolutionary Road har jag tummat på tidigare och ser fram emot att läsa. Det märks att folk gillar att läsa film-aktuella böcker, både Låt den rätta komma in, Millenium-triologin och Revolutionary Road går på bio just nu eller kommer snart. Ännu mer anledning att läsa om Män som hatar kvinnor alltså!

Uppdaterad 26/3: Jag såg precis att Bokus ändrat listan sedan den publicerats första gången, tydligen för att ”14 år till salu” passar bättre på faktapockettopplistan. Det tackar jag för, för den verkar riktigt obehaglig, som så många andra  ”sanna” berättelser. Trista att det är ett sådant fokus på eländesskildringar nu för tiden. Får väl hålla mig till romaner🙂.

Kommentera

