P.S. Jag älskar dig av Cecilia Ahern

Hollys man har dött efter en tids sjukdom och hon är otröstlig. Så får hon ett brev från sin man , en hälsning han förberett innan han dog…

När jag började läsa störde jag mig på att alla var så ytligt beskrivna -Holly och hennes vänner är vackra och smala, sakerna de köper ska inte bara vara fina, det är viktigt att de är dyra också, osv. – men redan efter några sidor hade jag dragits in i historien och sedan spelade brister i framställningen inte längre någon roll. Jag levde mig in i Hollys situation och fick tårar i ögonen på flera ställen. Visst är det sentimentalt, men det här är en bok jag kan tänka mig att läsa om ifall jag får lust att gråta någon kväll.

Tillagt 25/2-09: Av det ovanstående kan man få intrycket att det är en eländesbok, men den är faktiskt bitvis mycket rolig. Det är ändå det sorgliga som gör att jag kan komma att läsa om den framöver.

Ett svar

  1. […] P.S. Jag älskar dig […]

Kommentera

