Martel-Harper Challenge

Borta på min gamla blogg nämnde jag bloggen What is Stephen Harper reading? där författaren Yan Martel bloggar om de böcker han skickar till kanadensiske premiärministern Stephen Harper. Martel-Harper Challenge (First Quarter 2009) löper från 1 jan 2009 till 31 mars 2009 och utmaningen är att läsa 2 böcker från listan på Martels blogg. Jag funderar på ett par av de här (som redan väntar i min att-läsa-hylla) :er 15: Oranges Are Not the Only Fruit, by Jeanette Winterson

  • Book Number 15: Oranges Are Not the Only Fruit, by Jeanette Winterson
  • Book Number 33: Persepolis, by Marjane Satrapi 
  • Book Number 41 and 42: Gilgamesh
  • Book Number 44: The Good Earth, by Pearl S. Buck
  • Book Number 45: Fictions, by Jorge Luis Borges
  • Book Number 48: Gilead, by Marilynne Robinson

Ett svar

  1. Jag har läst ”The good earth” som var superfin och verkligen stannade kvar i tankarna länge efteråt. Men det är ju smart att läsa böcker man redan har stående i hyllan. Kör på dom så får jag höra sen vad du tyckte.

Kommentera

