999

På LibraryThing hittade jag 999Challenge där man ska läsa 9 böcker i var och en av 9 olika kategorier. De kategorier jag valt är:

  1. Andra världskriget 
  2. Böcker som ligger på Bokus topplista för skönlitteratur i pocket 
  3. Barn-och ungdomsböcker 
  4. Klassiker: Riktigt gamla klassiker + Klassiska kvinnor
  5. Prisade författare:  Nobelpriset 
  6. Politik: World Citizen Challenge + Political History Challenge
  7. Oöversatt: Tyska  + Franska 
  8. SF & Fantasy
  9. Bokcirkelböcker

Så långt möjligt tänker jag läsa böcker jag redan äger, men till vissa kategorier konner jag köpa eller låna böcker.

2 svar

  1. Tack för tipset! Skönt att bloggar och bloggare finns:)

Kommentera

